Tänään on 16 Joulu 2017, 19:31

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Palauteketju
ViestiLähetetty: 25 Elo 2013, 23:28 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 24 Maalis 2012, 15:45
Viestit: 307
Paikkakunta: Helsinki
Tiimi: Ehasa
Kiitokset kaikille pelaajille mahtavasta tapahtumasta! Pelinjohdon näkökulmasta tapahtuma meni kohtuu hyvin eikä isompia probleemoja tullut vastaan. Avasin kapinallisten, rosvojen, poliisin ja kylän omat foorumialueet koko kansan luettavaksi. Pelissä oli pelaajia yhteensä n. 120-125

Tässä jotain loppubriiffistä poimittua:
-Muuri ens kerralla valmiiks
-Puuceen sijoitus ja toiminta
-Hihanauhat + selkeät varusterajat osapuolten tunnistamista varten
-Majoitus kylässä
-Bofferipuukotus
-Toinen toimiva kylä pelialueelle

Varmasti jotain unohtui, sillä ulkomuistista kirjoittelin

Hukkunutta tavaraa:
-IED-peltilaatikko, mistä törröttää antenni
-OD:n värinen M5-medic-laukku sisältöine (kuva: http://images.monstermarketplace.com/tactical-gear-and-equipment/m5-medic-pack-800x800.jpg)
-4 kpl metallisia M4-lippaita parkkipaikalta.(Lippaissa tussilla omistajan nimi: fyyreri)
-Revolverin hylsyjä
-ASP 21" teleskooppipatukan ulkokuori
-Vihreä telttapatja. Rullalla kahdella mustalla kuminauhalla.
-Kumisaappaat Hanalan nuotiopaikan lähistöltä

Hukkuneista tavaroista voi ilmoitella joko tähän topicciin tai sähköpostitse.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 15:57 
Poissa

Liittynyt: 26 Heinä 2013, 14:26
Viestit: 18
Tiimi: -
Yks mitä tuossa poikain kanssa mietiskeltiin, kun lähtöä oltiin tekemässä oli se, että Hanalaa voisi käyttää myös kaupunkina. Täten pelikäytössä olisi kaksi kaupunkia, Hanala ja Korkkila, joista toinen olisi kapinallisiin kallellaan, toinen armeijaan. (ei tarkoita sitä, että siviilit olisi yhtäkuin ameija/kapinalliset).

Tätä kautta saataisiin myös Hanalaa elävöitettyä ja sioittelemalla eri kauppoja ja toimipisteitä eri kyliin, saataisiin välille paljon liikettä.


- Mikko "munkki" aka. Baarimikko


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 16:22 
Poissa

Liittynyt: 26 Heinä 2013, 14:30
Viestit: 7
Tiimi: ESTE
munkki kirjoitti:
Yks mitä tuossa poikain kanssa mietiskeltiin, kun lähtöä oltiin tekemässä oli se, että Hanalaa voisi käyttää myös kaupunkina. Täten pelikäytössä olisi kaksi kaupunkia, Hanala ja Korkkila, joista toinen olisi kapinallisiin kallellaan, toinen armeijaan. (ei tarkoita sitä, että siviilit olisi yhtäkuin ameija/kapinalliset).

Tätä kautta saataisiin myös Hanalaa elävöitettyä ja sioittelemalla eri kauppoja ja toimipisteitä eri kyliin, saataisiin välille paljon liikettä.


- Mikko "munkki" aka. Baarimikko


Juuri näin munkki! Sama kävi mielessä kun mietittiin debriefissä että pelin pystyisi toteuttamaan isommalla mittakaavalla. Tällöin kaupankäynti, kommunikointi, diplomatia, yms saisi uusia käänteitä (esim. jos toinen kylä myy kuulia huomattavasti halvemmalla, on houkutus asioida kyseisessä kylässä suurempi). Itse korkkilassa oli juuri sopiva määrä väestöä tähän skenuun.

Mielestäni peli voisi helposti alkaa niin että rosvot, kapina sekä armeija on kaikki sijoitettu kylien ulkopuolelle ja he itse saavat hoitaa diplomaattiset suhteet niin kuin parhaiten näkevät. Tämä toisi peliin uusia ulottuvuuksia siviilien keskuudessa ja varsinkin armeijan/kapinan puolella kun nyt suurin osa varsinaisesta juonellisista (lue: mielenkiintoisista) tapahtumista tapahtui korkkilan sisällä tai välittömässä läheisyydessä. Esimerkiksi toisen kylän pormestari/virkavalta saattaa olla huomattavasti huolimattomampi jolloin salakuljetus, lahjonta yms tulee helpommaksi :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 16:41 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 24 Maalis 2012, 15:45
Viestit: 307
Paikkakunta: Helsinki
Tiimi: Ehasa
xapanthe kirjoitti:
munkki kirjoitti:
Yks mitä tuossa poikain kanssa mietiskeltiin, kun lähtöä oltiin tekemässä oli se, että Hanalaa voisi käyttää myös kaupunkina. Täten pelikäytössä olisi kaksi kaupunkia, Hanala ja Korkkila, joista toinen olisi kapinallisiin kallellaan, toinen armeijaan. (ei tarkoita sitä, että siviilit olisi yhtäkuin ameija/kapinalliset).

Tätä kautta saataisiin myös Hanalaa elävöitettyä ja sioittelemalla eri kauppoja ja toimipisteitä eri kyliin, saataisiin välille paljon liikettä.


- Mikko "munkki" aka. Baarimikko


Juuri näin munkki! Sama kävi mielessä kun mietittiin debriefissä että pelin pystyisi toteuttamaan isommalla mittakaavalla. Tällöin kaupankäynti, kommunikointi, diplomatia, yms saisi uusia käänteitä (esim. jos toinen kylä myy kuulia huomattavasti halvemmalla, on houkutus asioida kyseisessä kylässä suurempi). Itse korkkilassa oli juuri sopiva määrä väestöä tähän skenuun.

Mielestäni peli voisi helposti alkaa niin että rosvot, kapina sekä armeija on kaikki sijoitettu kylien ulkopuolelle ja he itse saavat hoitaa diplomaattiset suhteet niin kuin parhaiten näkevät. Tämä toisi peliin uusia ulottuvuuksia siviilien keskuudessa ja varsinkin armeijan/kapinan puolella kun nyt suurin osa varsinaisesta juonellisista (lue: mielenkiintoisista) tapahtumista tapahtui korkkilan sisällä tai välittömässä läheisyydessä. Esimerkiksi toisen kylän pormestari/virkavalta saattaa olla huomattavasti huolimattomampi jolloin salakuljetus, lahjonta yms tulee helpommaksi :)


Erittäin hyviä ideoita! Tuo kahden kylän toiminta on varmasti yksi mitä lähdetään kehittämään.

Julkaistaan tässä lähipäivinä jonkinlainen kertomus mitenkä "peli loppui" minkä pohjalta itse kukin voi sitten arvailla seuraavan tapahtuman lähtökohtia


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 17:29 
Poissa

Liittynyt: 26 Heinä 2013, 14:26
Viestit: 18
Tiimi: -
Ja joku mainitsikin loppu briiffissä tuosta Berget mallista osapuolen tunnistamisessa, eli maastopuku koodaus, sekä hihanauha. Tämä siksi, että on täysin mahdotonta olettaa, että esim. vaihtovaatteiksi alkaisi jengi ostamaan kahta ylimääräistä Marpat pukua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 18:02 
Poissa

Liittynyt: 26 Heinä 2013, 07:42
Viestit: 1
Vihreä telttapatja. Rullalla kahdella mustalla kuminauhalla. Missä sä oot???


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 21:04 
Poissa

Liittynyt: 26 Heinä 2013, 07:52
Viestit: 11
Kumisaappaat kadoksissa, mahdollisesti hanalassa nuotiopaikan lähellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 21:37 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 19:10
Viestit: 26
Paikkakunta: Espoo
moi
Omasta puolestani myös kiitokset pelinjohdolle , pelaajille ja vielä kerran varsinkin KPD:n poliiseille . Huvittavaa huomata että joillain
muillakin kuin itselläni on jäännyt levy pyörimään paikoilleen . Itsekin pähkäillyt miten kehittää peliä ja tuli joitain palveluita ja hahmoja mieleen . Osasto näistä oli jo Eliaksen kanssa paluumatkalla puhetta .

VARTIOINTILIIKE:
- Nyt en tarkoita aivan perinteisessä muodossa vaan laajennetuilla voimankäyttöoikeuksilla (onkohan toi nyt oikea termi)
- Henkivartijoita oli jo nyt pelissä , mutta erillisinä yksittäisinä henkilöinä .
- Ne jotka olleet Bergetissä niin osaavat linkittää ajatuskuvion Firmaan .
- Kuitenkin he jotka ovat oikeassa elämässä vartiointiliikkeessä töissä osaavat kehitellä ajatusta paremmin eteenpäin kuin mitä minä .

MAFIA:
- No tämä nyt antaa mahdollisuudet suuntaan jos toiseen vain mielikuvitus rajana .

PANKKI:
- Lainoja liiketoimintaan tai yksityisille
- Voi olla yhteyksiä mafiaan ja jos esim. et maksa lainojasi ajoissa voi muutama "gorilla" tulla "mukiloimaan" teikäläisen
- Tarvitsee mahdollisesti vartiointiliikkeen palveluja
- Voidaan ryöstää
- Voi toimia myös jossain määrin kanikonttoriperiaateelle eli vaihtaa vaikka kuulia rahaksi jolloin varsinaisessa kaupassa kaupankäynti
voi perustua selkeästi pelkällä rahalla .

KIRKKO:
- Joku hatusta vedetty hihhuliuskonto , palvomiskohteena vaikka auringonpilkut .
- Sekopää saarnaaja joka julistaa maailmanloppua
- Kirkossa rippituoli , saarnaaja voi rikkoa sitten vaitiololupauksen ja antaa vinkkejä muille tahoille asioista joista ripittäydytty .
- Voi pitää kyläläisille hengenpalveluksia , saarnoja .
- Kirkko voi myös toimia turvapaikkana vanhan perinteen mukaan

KAIVOSTOIMINTA:
- Mainareita bofferikirveiden kanssa laulemassa "ain laulain työtäs tee"
- Kaivos jossain kylän/kylien ulkopuolella
- Voi olla ryöstön/suojelun kohde jos kaivaa esim. kultaa
- Hiilikaivoksena voivat mennä vaikka lakkoon jolloin kylän/kylien hiilivoimalalta loppuu raaka-aine ja sähköt katoaa . Tällöin taas
töitä poliisille tai palkatuille lakonrikkojille .

SIVIILIPOLIISI:
- Undercover solututtautuu mafiaan tai koittaa muuten saada selkoa mahdollisista rikoksista . Taas mielikuvitus vain rajana .

SPURGU:
- Häröilee joka puolella , pummaa , viettää aikaansa putkassa ja milloin kenenkin nurkissa .
- Rahaa , putelia vastaan antaa vinkkejä infoa eri osapuolille siitä mitä nähnyt tai kuullut .

Tuollaista tossa tullut mieleen . Osa on sellaisia mitä käytetty jo joissain aikaisemmissa peleissä , mutta kun niillä ei ole tuotesuojaa
niin lainata voi vapaasti .

t. Birdy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 22:21 
Poissa

Liittynyt: 28 Heinä 2013, 01:52
Viestit: 19
Paikkakunta: Uusimaa
Tiimi: Lumberjack Commandos
Täytyy tosiaan kiittää järjestäjiä ja kanssapelaajia ainutlaatuisesta pelikokemuksesta, hauskaa oli. Mielestäni pelin järjestelyt ja puitteet olivat oikein hyvät ottaen huomioon, että kyseessä oli Ehasan ensimmäinen pidempi ja eläytymispainotteisempi peli.

Poliisiosapuolen näkökannalta katsottuna ei tekeminen ainakaan loppunut kesken pelin aikana. Tekemistä riitti juurikin siksi, koska pyrimme Korkkilan kulunvalvonnan lisäksi parhaamme mukaan reagoimaan muiden osapuolten tekemisiin niin Korkkilassa kuin muuallakin pelialueella. Lähinnä siis muiden osapuolten "minitehtävät" ruokkivat myös poliisin tehtäväkirjoa. Tästä myös iso käsi pelaajien pelisilmälle kussakin tilanteessa, kuten esimerkiksi puhutettaessa rikoksesta epäiltyjä tai rikoksen silminnäkijöitä, hyvää eläytymistä rooliin. Jo tästäkin syystä oli oikein hyvä päätös antaa poliisille oma kanava toiminnan organisointiin. Jeesasi hyvin paljon meitä tilannekuvan ylläpidon kanssa, esimerkiksi tuntomerkkien jakamisessa. Tosiaan tuo birdyn mainitsema siviileissä pyörivä kenttävalvontaa ja peitetoimintaa suorittava ryhmä tai yksikin poliisi on mainio väline rosvojen tunnistamisessa, vaikka valeostoja tehden.

Tuonne poliisin lankaan jo ylistinkin meidän osapuolen pelaajien särmää toimintaa, mutta täytyy edelleen mainita, että hommat hoituivat todella särmästi ja määrätietoisella tavalla. Oli ilo pelata poliisin riveissä.

Mitähän muuta tähän saisin vielä jäsenneltyä...

-järjestäjien tarjoama nakkisoppa oli tosiaan nimensä veroinen ja ainakin itselleni siitä riitti molemmille päiville perustaksi, jota sai täydennettyä omilla eväillä :)
-pelin kokonaispituus oli mielestäni sopiva, ainakin joidenkin osalta oli jo pientä väsymistä havaittavissa toisen pelipäivän loppupuolella
-korkkilan rauhoittaminen yöksi kelpasi kyllä minulle, tosin jakaa varmasti mielipiteitä - toisaalta mikäli mahdollisesti tulevassa tapahtumassa on joitakin muiden edellä kuvaamia aktiviteetteja kylän ulkopuolella, pääsevät toimintaa haluavat vaikka sinnekin yöaikaan
-tapahtuman ajankohta voisi tosiaan olla jonkin verran aikaisemmin, jotta valoisaa olisi hieman pidemmälle - samaten yöllinen lämpötila tuntui aiheuttavan joillekin yllätyksiä kylmyyden muodossa
-kahden erillisen kylän perustaminen toisi varmasti lisää liikehdintää myös kylien ulkopuolelle ja mahdollisesti vilkastaisi kaupankäyntiä jne, varsinkin mikäli toisesta kylästä ei saa kaikkea mitä toisesta - lisäksi mahdollinen poliisi joutuisi vahvuudestaan riippuen organisoimaan resurssejaan eri tavoin

Tässä nyt päällimmäiset palautteet pelistä, jotka tulivat mieleen. Heittelen lisää kommentteja, jos pukkaa uutta inspiraatiota ja kehitysideoita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: 27 Elo 2013, 01:01 
Poissa

Liittynyt: 27 Heinä 2013, 17:08
Viestit: 14
Paikkakunta: Jyvääääskylä
Moi täältäkin päin kaikille!

Iso kiitos pelinjärjestäjille, että saitte meidän porukalle mahdutettua tälläisen kivan erikoisroolin. Pelastitte meidän kesän (ainakin melkein), tarjoamalla sen yhden ison tapahtuman tälle kaudelle.

Pelit olivat todella jees. Ainoa iso miinuspuoli mitä meidän porukkaa kosketti (Oltiin se sinisessä flanellipaidassa kulkeva tohtori + turvamiehet) oli se, että kohdehenkilömme alueella, kuten myös osa yhteistyökumppaneistammekin, taisi kesken pelin lähteä kotiin.

Pituudeltaan tapahtuma oli sopiva, kuten muutkin ovat todenneet. Kehitysehdotuksina nuo kaksi kaupunkia ovat hieno idea. Myöskin panostaisin rakennusten määrään ja laatuun hieman. Muutama mökkerö edes lisää kyliin luo niistä isompia ja monipuolisempia paikkoja.

Maarakentaminen ei loppujen lopuksi ole niin kallista, joten mitenkä olisi seuraava: Pari korsua kyliin loisi myös tunnelmaa alueelle. Hoitakaa luvat urakkaan kuntoon maanomistajan kanssa ja antakaa hänen vaikka käydä korsussa itsekin eräilemässä hirvimetsästyskaudella/keskitalvella tmv, niin luulisi onnistuvan.

Vuodenaika oli vähän siinä ja siinä. Itse täytyy myöntää, että jos taivaalta olisi tullut vettä, olisin jättänyt tulematta. Nytkin ilmeisesti poden jotain pientä nuhaa jonka sain oletettavasti yölämpötilojen avittamana. Vähät kuitenkin tästä, jäkisnuorilta murtuu raajoja peleissä ja intissä varusmiehiä kuolee onnettomuuksissa silloin tällöin. Pienet ovat tämän lajin haittavaikutukset muihin verrattuna :)

Öiset tapahtumat olivat myös todella mielenkiintoista seurattavaa, vaikka ingame hommiamme emme juuri silloin voineetkaan hoitaa. Sivusta seuraillessa tapahtumat näyttivät tosi hienoilta. Pääsinpä jopa kenenkään infektoimatta ingame hahmona huussiin ja takaisin pahimman rähinän aikana. Ihmis-Pandan "Platoon" leffasta tuttu poseeraus kuolleen poliisin päällä huussin ovenraosta nähtyntä syöpynee nyt ikuisesti mieleeni, huutoineen päivineen...

Loppua kohden tuli tämä loppumättö, mikä on tullut allekirjoittaneella vastaan jokaisessa airsoft skenaariossa tähän asti. Ymmärrettävää, larppailusta viis veisaavat pelaajat haluavat niitä frägejä, mutta silti... Se on pitemmän päälle sitten melko "meh" loppukaneetti tapahtumalle, kun huomaa että se toteutetaan joka maakunnan puuhamiesporukan skenaariopelissä, vailla poikkeuksia. Rikkokaa mukavuudenhalun ja viikonloppupelien asettama aita ja olkaa se kööri, joka ei loppumättöä larp-henkisessä pelissä pidä!

Lopussa oli myös tämä yllättävä twisti, että fasis- *KÖH* siis Poliisien päässä kuului prii, ja joka ikinen tutkija ammuttiin. Se herätti hieman närää, mutta koska funktiomme erikoishahmoina oli mennyt tuossa vaiheessa ohi (oltiin saatu data mitä etsittiin, kohdehenkilö oli poistunut pelistä), pääteltiin ensin että tämä oli pelinjärjestäjien juoni. Kivaa oli kuitenkin havaita, että se tuli poliisiosapuolen omasta aloitteesta.

Tässähän tätä. KSairsoftin jampat kiittää ja kuittaa.

P.S. Meidän yhdeltä jampalta hukkui SA-Int muovinen juomapullo kapinallisten basen alueelle. Rahallista arvoa sillä ei liene, mutta tunnearvoa tällä käsittääkseni on.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com