[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4668: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4670: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4671: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4672: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Ehasa • katso viestiketjua - Palaute
Tänään on 12 Elo 2020, 21:42

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Palaute
ViestiLähetetty: 04 Elo 2014, 14:58 
Poissa

Ampiaisia oli liikaa

Edit: Sit jengi vois koitta olla hokematta jatkuvasti että "ihan tällee offgeiminä blaada blaada" kun se tappaa niin tehokkaasti tunnelmaa. Ei se oo kovin vaikee kiertää ingame kysymyksenä. No, kevennyksenä mainittakoon pormestarin sitaatti: "offgeiminä, et saatana polta tätä putkaa" kun eräs baaria pitävä herrasmies oli omatoimisesti kasannut pikku kokon putkan puolelle :D

Viimeksi muokannut Jpylvi87 päivämäärä 04 Elo 2014, 20:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: 04 Elo 2014, 15:14 
Poissa

Noniin, itsehän olin toimittaja ja vietin käytännössä koko pelin korkkilassa, terveiset kpd:n porttivahdeille ;).

heitän nyt kehiin pelkät miinukset.

-Poliiseja tuntui olleen Korkkilassa ajoittain aivan liikaa, joka toinen vastaantulija taisi olla poliisi. Poliisi ei myöskään ollut ystävä, jos joku soitti suuta, niin osa poliiseista alkoi uhittelemaan kyseistä henkilöä rynnäkkökiväärillä. Ja Eliaskin taidettiin heittää kolmesti syyttömänä putkaan, saattoi vaikeuttaa vähän organisointia. Myöskin pisti vituttamaan itseäni kun jouduin kiinniotetuksi KERROTTUANI ITSE poliisille että kapinalliset eksyivät samalle radiokanavalle meidän toimittajien kanssa.

-Korkkilan sulkeminen toistuvasti. Söi pelihaluja aika tehokkaasti kun piti heittää heijastinliivi päälle että pääsi kirjoittamaan sanomalehteä, joka kuului tehtäviini ja oli puoliksi offgame ja puoliksi ingame. Myös Vifon tukikohta tuntui olevan enimmäkseen suljettu, vaikkei tämä ilmeisesti ollut ideana.

-toimittajillekkaan ei tuntunut tietoa sen erityisemmin tihkuvan, vaan hahmoni tiesi kaikesta suunnilleen yhtä paljon kuin siviilitkin.

Muuten oli ihan hauskaa, seuraavaan vastaavanlaiseen skenaarion tulen mielelläni auttelemaan esim. organisaattorina. Kuvat yritän saada tulevana viikonloppuna. Niikka kiittää ja kuittaa!

Profiili  

ViestiLähetetty: 04 Elo 2014, 15:25 
Poissa

Kunniattomien varkaiden joukko oli musta parasta tässä pelissä, itse olin kapinallisten tiedustelija slaaviverkkarit päällä Metsäveljet OY:ssä. Pääsin pieksämään romanin, mikä oli hauskaa.

Organisaatiokin piti hommaa kasassa niin kauan kuin kaksisataa tasaiseen tahtiin alati vittuuntuvaa pelaajaa sen sallii mutta kyllähän kaikki eläytymispainotteisissa airsoft-peleissä käyneet tietävät miten siinä sitten käy: Alkuun peuhataan innokkaasti muutama tunti kunnes iltapäivän aurinko uuvuttaa kaikki eikä mikään liiku mihinkään muutamia väkivallan tekoja lukuunottamatta. Päivän mittaan aseiden saanti helpottuu, ja airsoft-pelille aivan liian monimutkaisesta juonesta mitään tietämättömät siviilit (PELAAJIEN VALTAOSA!) alkavat sitten käyttämään niitä aseita aktiviteetin puutteessa. Sitten fasistit ja natsit alkavat käyttämään ylimitoitettuja otteita kyläläisiä vastaan. Hanalassahan niitä otteita käytettiin jo ennenkuin poliiseja vastaan mitään sen kummempaa tehtiin, mikä käänsi kylän kapinan puolelle ilman että minun tarvitsi mistään edes neuvotella. Kävin vain sanomassa Korkkilassa, että elkää ampuko pormestaria niin siltä saa sitten kuulaa vastineeksi. Että natsisikojen vika!

Liian monimutkaisia airsoft-tarinoita olen päässyt aiemminkin kritisoimaan. Kuitenkin kun airsoft-pelissä kaikki tieto kulkee suullisesti ja aivan tavattoman sirpaleisesti, niin ei kellään muulla kuin erikoisroolien pienellä eliitillä voi olla mitään käsitystä tapahtumien kulusta ja tarkoituksesta, mikä johtaa huonoa laatua olevaan kaaokseen. Itse olin lauantain tapahtumista ihan hyvin selvillä kun kapinallisten tiedustelijana se oli minun homma mutta kyllä minua ihmetytti kun minä olkapäiden yli kuikuilin, että kuinka pienen piirin tiedoksi nämä hommat nyt jäävätkin. Pelaajat jäävät pelin ulkopuolelle ja se on hyvin turhauttavaa varmasti monille. Jos tällaisia kahdensadan ihmisen larpsoft-pelejä halutaan pitää jatkossakin, niin ennakkoon pitäisi olla paljon enemmän dataa saatavilla ja ihan kaikki pitää vääntää rautalangasta pelaajille. Ei ole itsestäänselvyyksiä, ei peli kanna olettamuksien varassa (en nyt tarkoita, että tämä peli olisi kantanut pelkkien olettamuksien varassa). Se mikä pelissä on mahdollista pitäisi tehdä selväksi puoli vuotta etukäteen. Varsinkin ne, jotka ovat airsoftia harrastaessaan pelanneet lähinnä airsoftia, voivat olla vähän H. Moilasina että mitäs me tehdään, pitäisi varmaan kokonainen pelikirja kirjoittaa. Hämmennys ja turhautuminen kasvaa loppua kohti ja viimeiset tunnit ovat softaamista hapoilla. Joillekin on varmaan muodostunut se käsitys, että pelin lopullisena tavoitteena on hankkia aselupa ja kuulia ja sitten ampua, mikä on väärin ja se pitää oikaista.

(Tietenkin on tällaisessa pelissä on oltava hyvä annos epätietoisuuttakin, ei koko peliä pidä etukäteen selostaa)

La-su -yö tarjosi oivia tunnelmakuvia kun valonheittimet leikkasivat pimeyttä ja savuverhoa, ja pimeydestä juoksi paniikissa olevia kyttiä ja muita. Myös Korkkilan valtausta oli hienoa seurata. Minä kyllä nautin paikoitellen tästä pelistä hyvin paljon, ja tulen ehkä ensi vuonnakin. Ajattelin olla Jeesus Nasaretilainen.

Viimeksi muokannut Sarja päivämäärä 04 Elo 2014, 16:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: 04 Elo 2014, 16:26 
Poissa

Johdin ryhmää Vifolla ja ajattelin listata plussat ja miinukset:

+Pelinjohdon erikoistehosteet (savut, pyrot yms.) lauantaiyönä hanalassa loivat kaoottisen tunnelman

+Osa siviileistä eläytyi rooliinsa erittäin hyvin. Sain väitellä ja ottaa haukkuja vastaan kulunvalvontapaikalla useaan otteeseen.

+Nestehuolto pelasi

+Vifon vankileiri

-Oman osapuolen juoni oli erittäin yksitoikkoinen. Pelin juoneen ei päässyt mitenkään mukaan, tämä johtui mielestäni tapahtumien nopeasta kulusta, suhteellisen isosta Vifon organisaatiosta ja vähäisestä kanssakäymisestä siviilien kanssa. Päivä siis koostui kulunvalvontapaikalla päivystäessä ja satunnaisiin "raideihin" osallistuessa. Tiesin jo ennen peliä, että tulen viettämään aikaa vartiossa ja partioidessa, ja olin ok asian kanssa. Odotin Vifon olevan enemmän läsnä kylissä ja niiden välisillä tieosuuksilla, mutta virka-apu muiden viranomaisten "raideihin" osallistumiseen ilmeisesti vei kaikki miehemme joten kylissä partiointi ja siviileihin tutustuminen jäi todella vähäiselle.

-Osapuolemme radiokuri oli aivan perseestä ja osa pelaajista ei ollut omaksunut ryhmässä toimimista.

-Sää oli kuuma, mutta ei pelinjohto tälle mitään voinut.

-Vifolle luvattua palkkaa en tullut koskaan saamaan, enkä pelirahaa muutenkaan päässyt käyttämään.

Sunnuntai iltapäivän tapahtumista itselläni ei ole tietoa, sillä jouduin lähtemään pelistä aikaisemmin. Kaikesta huolimatta tulen osallistumaan seuraavaan tapahtumaan, jos sellainen järjestetään, luultavasti eri osapuolelle.

Profiili  

ViestiLähetetty: 04 Elo 2014, 16:41 
Poissa

Pregameissa ihan hyvät reivit muuten, eikä ollut hyttysiä!

Profiili  

ViestiLähetetty: 04 Elo 2014, 18:37 
Poissa

Tiimi:
Omia huomioitani, turhia murheita ja vielä epätoivoisempia toiveita.

Pelasin itse liikkuvassa poliisissa. Olin se, joka parhaansa mukaan yritti keskustella siviilien kanssa milloin metsästyslupien hankkimisesta, milloin mistäkin siis. Ammuin itse pelissä kaksi laukausta baaria sweepatessa. Fukk yea, call of airsoft.

Mutta huomioihin:

-paikallispoliisi oli sekaisin. Pahasti. Liikkuvassa ei pysytty kärryllä, että mitä tapahtuu. Porukka kyseli, miksi Korkkilaan ei pääse ja kun en sitä itse tiennyt niin selitin liibalaabaa ja ohjastin muutamia oikein ystävällismielisiä, raskaasti aseistettuja terr... siviilejä kylän ohi omille asioille siinä samalla melkein saadessani kuolemantuomion kaivoksella olevalta sakilta.

-taas paikallispoliisista. Dakka-dakka-moodi monella päällä. Todistin itse vierestä tilanteita, missä siviili vetää aseen esiin ja tähtää, itse otan jyvälle ja olen aloittamassa käskytystä niin kaveri teilattu sarjalla. Menee vähemmästäkin usko poliisin toimintaan. Itselläni meni.

-aseenkantoluvista on täällä jo sanottu, mutta vittu me oltiin Texasissa. Sitten lasketaan mukaan vielä airsoft-siviilit niin mönkään meni. Okei, tämä nyt on ehkä omaa "tyhmyyttä" kun nähdään metsästä tulevan sakin raskaasti aseistettuja siviilejä. Päätin larpata ja menin jututtamaan. Kiitos sinulle, joka tiputit minut, ettet ampunu raiskaussarjaa vaan kontrolloidun sarjan rintaan. Oltais softattu niin koko sakki ois teilattu siihen paikkaan. Olitte siinä jo tovin olleet jyvällä.

-kuulia oli liikaa. Alussa saamani rasia pisti miettimään, että miten mä toimin, jos pitää tehdä rynnäkkö ja ampua. Eihän mulla riitä nää 60 kuulaa mitä sain. 30min pelin käynnistämisestä mulla oli maksimi salittu määrä kuulia hauleissa ja pistoolin lippaissa. Näissä vois olla vaik vemppupistoolipakko, silloin ei haittaa vaikka jollain olisi 20 000 kuulaa, ei se saa 20sek sisään tiputettua 20:tä henkilöä vempulla. Tai jos saa nii on kyl ansainnut ne.

-joillain ehkä oli rooli päällä, ehkä ei. Toivoisin silti, että jos teiltä kysytään ystävällisesti että saako etsiä / raahata / tehdä jotain niin siihen saisi sellaisen vastauksen, mikä on muutakin kuin in-game vittuilua. Yksi kohde pääsi tekemään itsemurhan, koska en saanut hänen vastauksestaan selvää, että saako häntä tutkia vai ei. Näin hänen ottavan puukkoa, olin ottamassa ranteesta kiinni mutta tulin toisiin aatoksiin, koska en tohtinut rikkoa toisen koskemattomuutta ilman lupaa. Btw, vingutteko te oikeasti yhtä pahasti jonottaessa jonnekkin?

-mulla oli itseasissa kivaa juosta hodari ja mehu kädessä tutkimassa kaiken maailman pommiuhkia. Vielä kivempaa oli sellainen tunti tutkia kaukana kylästä keskellä peltoa laatikkoa, minkä joku oli (ilmeisesti pelinjohto) tiputtanut poliisiasemalle huomatakseni, että siellä on kuulia ja virkamerkit. Purin kaksi tälliasta pommia. Että mua nauratti. Henk. koht pelin kohokohta.

-jos huumeet kerran antavat lisää osumapisteitä, niin eikö myös poliisilla / armeijalla voisi rynnäkkötilanteissa olla myös lisää osumapisteitä, jos on suojaliiviä ja kypärää käytössä? Tällöin liiviin / kypärään voisi hyvin laittaa maalarinteipillä ristin tjsp kuvastamaan tätä ja muutoin sitten ne toimivat vain ylimääräisenä rekvisiittana. Ei tule sitä, että jokainen on täysvarustus päällä ja puoliksi kuolematon.

-pelinjohto voisi jatkossa jakaa pelaajille sellaisia "paska säkä"- kortteja. Yksi on huumekoukussa, toisella peliriippuvuus jne. Tällä tavalla saataisiin osa sakista ohjattua erilaisten bisnesten pariin. Pakka saattaisi pyöriä tällöin, kun henkilö x eka mukiloi jonkun, vie rahat, ostaa sillä huumeita välittäjältä ja tämän jälkeen pöllyspäissään vielä menee häviämään blackjackissa vaimonsa ja talonsa. Tässä saataisiin myös poliisille jotain pientä juonentynkäistä tehtävää. Tämä nyt ei tietenkään toimi, jos kaikki ovat sormi liipasimella samantien ampumassa toisiaan, mikä tuntui olevan keissi tässä pelissä ainakin omasta näkökulmasta.

-itse näin aika holtitonta aseenkäsittelyä vähän joka suunnalta. Sarjaa sisällä, osumia 50cm päästä jne. Sama itku joka pelissä itseasiassa. Ei tästä taida päästä eroon.

-vuorovaikutus siviilien kanssa vaikeata, kun jokaisella ase ja vitun bad attitude. Ymmärrän sen siinä vaiheessa kun teitä on jo pari kertaa poliisin toimesta ammuttu. Vartti peliä ja kaikki oli aika vihamielisiä meitä kohtaan. Koeta siinä sitten tehdä tehtävääsi.

Lisäilen sitten jotain jos tulee joskus lisää.

Lähdin itse lauantai-iltana. Totesin, että peli menossa uhkaavasti viikonloppuräiskinnän suuntaan. Mitä kuulin kavereilta, jotka jäivät peliin, niin en menettänyt mitään. Zombi-pandaa hakattu aseella ym. Kaunista. Zombeja. Vielä kauniimpaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 04 Elo 2014, 18:38 
Poissa

Tiimi:
Jaa-ah, piti ihan nukkua kunnolla ja rauhoittua ennen palautteen rustaamista. Omat näkökulmani annan liikkuvan poliisin kenttäjohtajan roolista.

Ensimmäisenä päivänä homma taisi hajota jo ennen "peli käy" -huutoa. Poliisiosapuolen poliisipäällikkö päätyi ajelemaan ympäri Uusimaata hakiessaan viime tippaan jääneitä peliproppeja, kuten "huumeita" jne. Tästä johtuen varsinkin viime peliin verrattuna ison paikallispoliisin oma briiffaus jäi hyvin laihaksi. Itse yritin jonkinlaisen nopean briiffin näille pelaajille pitää, joskin heti "peli käy" -huudon jälkeen tämäkin homma levisi käsiin. Kirjoitin poliisille ohjeen poliisin tehtävistä ja toimivallasta ennen peliä, mutta on paha sanoa, kuinka moni sen aivan perkeleen pitkän tekstin luki ja sisäisti.

Myös koko aselupakuvio meni reisille jo ennen pelin alkua, kun pelaajien sähköpostilla hakemia aselupia ei keretty tehdä ennakolta valmiiksi. Tai ilmeisesti osa kerettiin, mutta hävisivät johonkin? Tämä taas aiheutti perkeleellisen kiireen heti pelin alun jälkeen, kun suuri osa lupia hakeneista pelaajista ryntäsi odottamaan aselupiaan. Alkuvaiheessa lupien kirjoittamiseen sidottu paikallispoliisin kenttäjohtaja ei tästä johtuen kyennyt keskittymään oman osapuolensa briiffaamiseen ja toiminnan johtamiseen. Oikeastaan koko aselupakuvio ei muuttanut aseiden hallussapitoa juurikaan edelliseen peliin verrattuna, vaan yhtälailla "siviili"väestökin kantoi "raskaita" aseita pitkin poikin. Näitä lupia sitten tarkasteltiin ja suurella osalla itse tarkastamistani ne olivatkin kunnossa.

Toisaalta itseäni hivenen HARMITTAA se, että lauantaina varsinkin Korkkilassa ravasi aika paljon siviilejä, tai siviiliksi pukeutuneita kapinallisia pitkien aseiden kera, eikä tähän pystynyt pelillisesti järkevästi ja ihmisten mieltä pahoittamatta puuttumaan, kun emme vielä alussa kehdanneet asettaa kylään täydellistä pitkien aseiden hallussapitokieltoa. Tämähän toki sitten johti siihen, että lopulta kasa kapinallisia ja todennäköisesti myös suuri osa siviileistä päätti hyökätä Korkkilaan kylän sisä- ja ulkopuolilta toimien ja ihan riittävästi ampuen. Itse olin liikkuvan poliisin kanssa saanut vihjetietoa tästä hyökkäyksestä ja ryhmityimme kääntöpaikan ympäristöön tarkkailemaan tilannetta. Minä ja myös muutama muu liikkuvan edustaja käskytimme tällöin kohdehenkilöitä luopumaan aseistaan, mutta vastauksena oli vain heittäytyminen turpeeseen ja sarja kohti. Oletan, että tämä ei jää pelkästään minun ja muutaman muun LP:n edustajan harmiksi.

Henkilökohtaisesti käskytin jokaista kohdehenkilöä luopumaan aseestaan ja varoitin poliisin aseenkäytöstä, jos se vain oli tilanteeseen nähden mahdollista (ellei poliisia kohti osoitettu aseella tai ammuttu ensin). Hivenen rupesi jälleen minua ja muutamaa muutakin HARMITTAMAAN, kun vastaus käskytykselle oli ampuminen kohti. En yhtään ihmettele, jos Vifolla tai osalla poliiseista (ja miksei muillakin) oli pinna kireällä lauantai-iltana Korkkilan kapinallishyökkäyksen jälkeen. Kys. iltana KPD:n Hanalan pormestaripelastusoperaation jäljiltä paikallispoliisilta ja LP:ltä lähti yhteensä neljä pelaajaa kokonaan pois ja itse poikkesin perinteitä kunnioittaen toisen LP:n edustajan kanssa lähimmällä ABC:lla rauhoittumassa ja pitämässä pienen tuumaustuokion. Erityiskiitokset KPD:n larppimotivaation kohottamisesta lauantailta täytyy myös antaa joillekin yksittäistapauksille, jotka mm. ampuivat yhtä kaveriani semarilla 50 cm etäisyydeltä pressunraosta selkään, toista kolmesta metristä pusikosta sarjalla kasvoihin ja kolmatta työntämällä rynkyn ikkunasta rakennuksen sisään ampuen sokkona sarjatulta.

Seuraavana aamuna toiminta oli jo hieman seesteisempää Korkkilan alueella. Osasyy tähän voi hyvinkin olla tuo mainittu pelaajakato. Sitä en tiedä, miten tämä vaikutti Hanalan pelaajamäärään, kun en siellä käynyt kuin vasta juuri ennen pelin loppumista. Korkkilaan julistettiin sunnuntaipäivänä kylän pormestarin siunauksella täyskielto aseiden hallussapidolle, perustuen juurikin edellispäivän hyökkäyksiin kylän sisäpuolelta. Hieman tämän jälkeen myös Vifo tuli ilmeisestikin tukemaan KPD:a Korkkilan kylään. Samalla kylään johtavat portit suljettiin, eikä siviililiikennettä sallittu kumpaankaan suuntaan. Johtuiko sitten aseiden hallussapidon kieltämisestä, Vifon saapumisesta Korkkilaan, vai sekä että, tuntui Korkkilasta pikkuhiljaa katoavan suuri osa siviiliväestöstä offgamena syömään ja sieltä ilmeisesti jonnekin muualle.

Hetki Vifon saapumisesta rupesi kylässä räjähtelemään siellä täällä. Osa näistä pyropommeista tunnuttiin jätettävän hyvin lähelle pelaajia, eikä kaikkien käytöstä edes varoitettu. Eräs KPD:n edustaja taisi olla kaupungintalossa juuri sillä hetkellä, kun sisään heitettiin tai jätettiin tällainen paukku. Kovin pitkää aikaa ei varoitushuudon ja pamauksen välille jäänyt. Tästä viisastuneena (ja kettuuntuneena) päätimme suorittaa etsinnän Korkkilan baariin ja saimme takavarikoitua sieltä muutamia aseita ja näitä edellä mainittuja räjähteitä. Tietääkseni tässä iskussa poliisi ei lahdannut ketään? Omasta mielestäni pyroräjähteet jne sopivat kyllä tunnelmanluojiksi, joita vain pelinjohto offgamena käsittelee, eikä niin, että nämä räjähteet ovat ingamehahmojen taskuissa ja niitä heitellään milloin mihinkin. Pommit voivat sitten olla juurikin sellaisia, jotka voidaan myös purkaa, kuten ensimmäisessä Carringtonissa. Erityiskiitokset sunnuntailta sille pelaajalle, joka päätti, että poliisin putkassa on lystikästä leikkiä tulella metsäpalovaroituksen aikaan. Lisäkiitokset myös call-pommituksesta poliisin radioihin, oli se sitten tahallista tai tahatonta. Loppui kuitenkin heti, kun Jere asiasta huomautti.

Tuo lauantaipäiväinen Hanalan Bar Torpedo -tapaus pääsi ilmeisesti herättämään närää aika monessa pelaajassa osapuoleen katsomatta. Ymmärtääkseni Vifo ja KPD saivat vihjetiedon, että baarissa tapahtuisi jonkinlainen kokous, johon osallistujat tulisi saada kiinni tai löytää mahdollisesti jotain. Tämä jäi itsellenikin epäselväksi. Kun KPD saapui Hanalaan, oli siellä jo Vifon edustajat paikalla ja ainakin kylän keskusta vaikutti rauhalliselta, joskin Hanalan ja Kytäjäntien välisellä alueella oli ilmeisesti jonkinlainen Vifon ja osapuolen X välinen tappelu käynnissä. Siten en siis tiedä millaista aseenkäyttö on ollut ennen KPD:n paikalle tuloa.

Neuvottelin paikalle saavuttuani Vifon komentajan kanssa ja päädyimme siihen lopputulokseen, että baari pitäisi saada tyhjennettyä mahdollisimman nopeasti ennen kuin Hanalaan tulee osapuolen X vahvistuksia ja jotta paikalla ei tarvitsisi viipyä pidempään kuin on tarpeellista tehtävän suorittamiseksi. KPD eristi baarin ympäristön ja ryhmittyi sen ulkopuolelle. Poliisi käskytti rakennuksessa sisällä olevia henkilöitä tulemaan ulos ilman aseita, ja mikäli ulos tultaisiin aseiden kanssa, poliisi ampuisi. Tässä toteutui mahdollisuus tulla baarista ulos rauhassa, sekä voimakeinojen käytöstä varoittaminen. Yksi henkilö sisältä myös tuli kädet näkyvillä, muistaakseni peräti aseen kanssa, jolloin hänet otettiin kiinni. Kys. henkilöä koskevista jatkotapahtumista en tiedä.

Pian tämän jälkeen poliisi teki "nopean" sisäänmenon kohteeseen, jolloin laukauksia vaihdettiin ymmärrettävästi puolin ja toisin. Jos en erehdy ja muista väärin, myös sisältä ammuttiin meitä kohti sarjatulta. Silloin en juurikaan ihmettele, jos myös poliisi käytti sarjatulta. Sisällä haavoittuneena maatessani näin mm. tuon munkkiin kohdistuneen sarjan, joka ihan ymmärrettävästi aiheuttaa sitä HARMITUSTA. Poliisi sai rakennuksen haltuunsa, mutta raskain tappioin kummallekin osapuolelle. Tietääkseni sisältä ei edes löydetty sitä jotain, mitä sieltä sitten ikinä tultiinkaan etsimään. Pian tämän jälkeen ainakin KPD poistui Hanalasta. Tuosta "130+ desibelin kranaatista" en osaa sanoa. Ainakaan tällä keikalla minun paikalla ollessani sellaista ei käytetty?

Omalta osaltani peli kulki hyvin pitkälti niin, että juuri mistään juonikuvioista ei tiennyt juuri mitään. Kääntöpaikalla ollessamme taksi liikkui ja väkeä tuli ja meni kylien välillä. Ajoittain Vifon joukot pyörivät ympärillä tehden juttujaan, ajoittain taas Remedtechin väki omia juttujaan ja "siviilit" mitkälie omiaan. Toisinaan sitten Korkkilasta kuului poliisin käskytystä ja myös niitä laukauksia, joiden alkuperää ja syitä en itse tiedä. Varmastikin aika monella muulla oli myös samoja tuntemuksia, jotka myös vaikuttivat juuri siihen, että "poliisi ei kertonut meille mitään". Eipä kertonut, kun ei tiedä. Poliisin sisällä tieto omista asioista kulki kyllä ihan suhteellisen hyvin, mutta sitten juonellisista ja pelillisistä asioista ei juurikaan ottanut selvää.

Pelin ideanahan on varmaankin se, että kaikkia osapuolia ei toisistaan juurikaan tunnista, mutta juurikin se, että juonesta ja pelin tapahtumista ei aina pysty pysymään perillä, vaikeuttaa se jo ennestään näitä tunnistamisia. Nyt tosiaan tuntui siltä, että kapinallisia oli muutenkin ylibuukattu määrä mukana ja näiden päälle vielä kapinallismieliset siviilit, joita perstuntumalta sanottuna tuntui olevan enemmistö.

Tuo semirajoitus koko peliin kuulostaa ihan järkevältä tulevaisuutta ajatellen. Olen osittain samaa mieltä siitä, että koko hommalta menee pohja, kun jokaisella pelaajalla on rynkyt kannossa jo heti alkumetreillä ja niitä käytetään sitten miten sattuu. Lopputuloksena on sitten juuri tällainen "ammu ennen kuin sinut ammutaan" -tyyppinen räiske, jossa kaikki syyttelevät toisiaan liipaisinherkiksi ja kaikkia HARMITTAA. Toisaalta jos jo nyt sunnuntaina Korkkilasta katosi iso osa pelaajista, kun aseiden hallussapito kiellettiin kokonaan ja liikkumista rajoitettiin edellispäivän tapahtumien seurauksena, voidaanko olettaa, että seuraaviin peleihin kiinnostaa ketään tulla "larpsoftaamaan" aseetonta, jos aseiden saanti ja hallussapito tehdään liian vaikeaksi? Kuitenkaan edellisessä ja tässä pelissä käytössä ollut "aseet kaikille läpi pelin" käytäntökään ei ole paras mahdollinen. Silloin aseiden hallussapitoa joutuu aika väkisinkin rajoittamaan kylän alueella, ettei sinne kasaudu liikaa mutkia.

Ei tämä nyt ihan suolesta ollut kuitenkaan. Kyllä siellä seassa oli hienoja roolisuorituksia ja muutenkin asennetta pelaajilla mukana. Myös KPD:n ja Vifon yhteistyö toimi mielestäni oikein sulavasti verrattuna viime peliin, jossa KPD ja armeija saattoivat välillä ampua toisiaan epäselvyyksistä johtuen. Lähellä se oli myös itsellänikin sunnuntaina tunnistamattoman porukan pyörittyä Korkkilan kääntöpaikan tuntumassa, mutta kohdehlöä käskyttämällä selvisi, että Vifohan se siellä touhusi. Kys. tilanteessa ei tietoakaan liipaisinherkkyydestä kummankaan osapuolen välillä. Ei tässäkään pelissä kaikki ensimmäisenä ampuneet ja kysyneet vasta sitten.

Avaudun vielä lisää, jos mieleen juolahtaa jotain fiksua.

Profiili  

ViestiLähetetty: 04 Elo 2014, 18:50 
Poissa

Tiimi:
No nyt pääsee Johnnykin antamaan palautetta (se puvuntakkia, chicomia, ja kalasnikovia kantanut epäilyttävän näköinen kaveri. Kommentoikaa ihmeessä, jos olette vahvasti samaa tai eri mieltä kanssani.

+Ainakin Hanalalaisen näkökulmasta jokainen osapuoli eli hyvin tunnelmassa, ja rohkesi tehdä omia päätöksiään ja liikkeitään. Varsinkin toisena päivänä Hanalan puolustajien yleinen suuttuminen ja huumeidenkäyttö olisi voinut pahimmillaan kääntää "loppumätön" pahasti heikenneen ViFo/KPD-akselin suuntaan. Jouduin itsekkin korottamaan ääntäni (huomatkaa tosiaan, että larppasin, enkä tietenkään offgamena uhkailisi ja rähisisi ainakaan niin paljoa) saadakseni puolustuksen pysymään yhtenäisenä. Osapuolikomentajan näkökulmasta varmasti haastava tilanne, LARPin kannalta taas hyvinkin todenmukaista.

+Erityisplussana toimittajien eläytyminen. You guys rock :)

+Vesihuolto toimi omasta mielestäni ainakin riittävästi, mistä todisteena henkiin jääminen.

+/- Eläytyminen oli pääosin hyvää, ja etenkin siviilit tyytyivät hyvin asemaansa, vaikka monoa tuli välillä usealtakin taholta. Harmi vaan, että jotkut armeijan, ja KPD:n (molempien insidelähteet syyttelivät toisiaan) jäsenet tuntuivat saapuneen speedball-peliin jättäen säännöt täysin lukematta. Niinkuin joku jo aikaisemminkin sanoi, on lähes mahdotonta saada 200 maksavaa pelaajaa lukemaan ne säännöt edes kerran läpi. Tappaa vaan ikävästi peli-innon kaltaisiltani eläytyviltä pelaajilta joita suurin osa pelaajakunnasta oli.

+/-Jos poliisin tarkoituksena oli olla barbaarinen väkivaltakoneisto, siinä onnistuttiin hyvin, sillä koko carringtonin pelaajakunta taisi ruveta kääntymään poliiseja, ja heitä suojelevaa ViFoa vastaan. Satunnaiset pidätykset, rynkyillä sohiminen, kylien sulkeminen ja päättömät raidit Hanalaan loivat ainakin vahvan vastarintaliikkeen, joten on ihan turha valittaa, jos sitä kuulaa tulee välillä sinne omaankin suuntaan.

-Sekä poliisin, että ViFon organisaatio ja kuri olivat aivan naurettavan huonoja. Minuakin ammuttiin aseettomana vankina (kokaiini 5/5) ja Hanala-raideilla ei edes yritetty erotella rosvoja viattomista. Lisäksi kuulaa sai naamariin ilman varoituksia, ja minkäännäköistä lääkehuoltoa ei haavoittuneille siviileille edes yritetty tarjota. Lisäksi modetus ja muukin sääntöjen päivänselvä rikkominen olivat vahvasti läsnä. Muutama ViFon äijäkin vaihtoi puolta armeijan sisäisen sekaannuksen vuoksi.

-Poliiseja oli Korkkilassa aivan liikaa, ja vastaavasti Hanalassa aivan liian vähän. Ainoa lainvalvontaelin Hanalassa taisin olla minä, ja minullakin oli paljon muutakin mielessä, kuin näpistelijöiden kyttääminen. Poliiseilla oli myös aivan liikaa tulivoimaa, ja he olivatkin ikään kuin armeija #2.

-Hanala jätettiin stoorista täysin pois, ja tuntuikin hieman juonesta unohdetulta. Raidien välissä ei oikein tapahtunut mitään juonellista. Tästä pitkä miinus.

-Kuka kontrolloi muuten KPD:n toimintaa? Luulisi ainakin Korkkilan pormestarin miettivän äänestäjiään, kun näitä kyykytetään (kuulemma jopa raiskataan?) Taisi olla vaalit juuri ohi.

Tässä nyt ainakin päälimmäiset ruusut ja risut. Ymmärrän, ettei pelinjärjestäjillä ollut tarpeeksi miesvoimaa vahtia jokaista pelaajaa erikseen, mutta pelin taidettiin vain antaa valua eteenpäin omalla painollaan ja tästä syystä useat (kuten Sergei ja Sergei) jättivät pelin kesken. Toivottavasti ensi kerralle onnistutaan tulemaan paikalle paremmalla valvonnalla, mindsetillä ja säällä.

Hanalan pormestarin turvamies kiittää ja kuittaa. Ensi vuonna nähdään :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 04 Elo 2014, 19:22 
Poissa
Site Admin

Tiimi:
Saadun palautteen perustella on sen verta kehitettävää että voi olla vaikea löytää enään intoa yhdistyksen sisältä järkätä mahd. 3-osaa. Meillä meni tähän jo niin valtavasti resursseja ja aikaa, että ainakin allekirjoittanut laittane pillit pussiin joksikin aikaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 04 Elo 2014, 19:55 
Poissa

Tiimi:
Itse toimin Vifolla ryhmänjohtajana ja voin kommentoida tapahtumia aikaväliltä la 11.30 - su 15.00, jolloin jouduin itse poistumaan pelialueelta.

Kuulia ei käsittääkseni ollut ainakaan liikaa jaossa. Peli alkoi "karkkiaskin" kuulamäärällä, mutta täydennystä saatiin pian ja näin ollen sain itse kaksi täyttä lipasta rynnäkkökivääriini ja pistooliin eli noin 250 kuulaa. Pelin missään vaiheessa ei minulla eikä monilla muillakaan ollut sen enempää kuulia kerralla käytettävissä. Koko pelin aikana taisin ampua noin 150 kuulaa ja pyöreät 0 siviiliä. Mikäli joku osapuoli on saanut sellaisen käsityksen, että elimme yltäkylläisyydessä kuulien ja rahan keskellä, niin siinä tapauksessa teitä on sumutettu onnistuneesti.

Sitten itse palautteeseen. Tämä oli ensimmäinen eläytymispainotteinen skenaario ja samalla tunnelmallisin ja paras peli, johon olen osallistunut. Osa porukasta jaksoi vetää roolia kiitettävästi ja tunnelmaa kohotti myös satunnainen v*ttuilu tiesuluilla. Jos teidän mielestänne oli tylsää kiertää meidän leirimme siksi, että joku oli juuri aiemmin tulittanut metsästä meitä kohti, niin tulkaa kahdeksi tunniksi seisomaan tiesululle kuuntelemaan sekä roolin mukaista, että aitoa valitusta ja ottamaan satunnaisia kuulasuihkuja kohti. Tiesin tämän jo peliin ilmoittautuessani ja osasin asennoitua tapahtumiin sen mukaisesti.

Tunnelmaa latisti ajoittain lähinnä yksittäisten pelaajien sääntörikkomukset ja muu sekoilu. Muita palautteita luettani ymmärrän kuitenkin, että omakohtaiset kokemukset jäävät melko laimeiksi räikeimpien rinnalla.

Tunnelmaa kohotti juonen mukaiset tapahtumat ja pelin eteneminen vaikka rivisotilaille tieto tapahtumista ja eri tehtävien syistä saatiin usein vasta tapahtumien jälkeen. Tämä on tietysti täysin ymmärrettävää.

Lauantai-illan ja alkuyön tapahtumat sisälsivät sekä tunnelmallisia että ahdistavia tilanteita. Hyvällä tavalla ahdistavia siis. Pahinta tosiaan on odotus ennen tapahtumien alkua...tähän tilanteeseen sisältyi huhut sairastuneista, bensan loppuminen aggregaatista ja pimeässä metsässä kyykkiminen jatkuvasti kiihtyvän oksien katkeilun, rapinan ja kahinan keskellä.

Erityisen suuri kiitos organisoivalle taholle mielenkiintoisesta pelikokemuksesta. Toivottavasti myös positiivisella palautteella on arvoa eikä negatiivisen palautteen tulva pääse lannistamaan täysin.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]